Motor cycle diaries en tempels tempels tempels! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu Motor cycle diaries en tempels tempels tempels! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu

Motor cycle diaries en tempels tempels tempels!

Door: Cees en Jantine

Blijf op de hoogte en volg cees en jantine

19 Maart 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Om de paar minuten zwaaien we naar Laotiaanse kinderen, het stof zit inmiddels echt overal en oef... weer een gat in de weg!
Tijdens onze motortocht over het platteland van Laos komen we door een ontelbaar aantal dorpjes. Met meestal niet veel meer dan twintig huizen, een schooltje en een 'benzinestation'. En veel kinderen die toch wel opkijken van twee blanken op een wat grotere 'brommer' dan zij meestal voorbij zien komen. We zwaaien dus naar iedereen die ons aanstaart en genieten van deze manier om het echte Laotiaanse platteland te zien!
De tocht van Vientiane naar Pakse leidt ons zo'n 1000 kilometer over in het begin vooral stoffige wegen. Een van de eigenaren van een guesthouse waar we wilden verblijven sprak bij het showen van de kamer steeds over 'dirty-dirty', terwijl wij de kamer er best schoon uit vonden zien... maar het ging dus over ons: overal stof na een dagje touren! Het had al een poos niet geregend daar, maar juist toen we in een home-stay, dus een rieten hut in een dorp zonder electriciteit, verbleven kwam de oplossing... De hele nacht regen, buiten en binnenin onze hut. De dag erna waren we dus van het stof verlost, maar bleken de wegen wel een stukje avontuurlijker te zijn geworden! Het stof was veranderd in modder en alle gaten waren volgelopen met water. Nu leek het echt een motorcross te worden! Dus daar gingen we weer; door de jungle, over de bergen en proberen rechtop te blijven. Laos is mooi!
Na een weekje toeren hebben we de motor op de bus terug naar Vientiane gezet en zijn we zelf weer per openbaar vervoer verder gereisd richting Cambodja. Daar hebben we in drie dagen de tempels rondom Siem Reap verkend. Ankor Wat is de bekendste, maar er liggen daar in de omgeving wel honderden tempels. Onze tuk-tuk driver heeft ons meegenomen op een tocht langs een hele mooie selectie hiervan! Elke tempel blijkt weer anders, in elke hoekje wordt je weer verrast met mooie reliefen en op verschillende plaatsen zijn de tempels overgroeid door de jungle. Heerlijk om hier zo doorheen te struinen!
We zijn nu in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja, en maken ons op voor een paar weekjes meewerken in een weeshuis/school in het zuiden van Cambodja. Het volgende verhaal zal dus daarover gaan, wie alvast een voorproefje wil: http://hopchicen.org.

Veel liefs van ons!

• 19 Maart 2009 - 09:25

Gerwin En Ellen:

Zonder het gelezen te hebben; wat een prachtig verhaal toch weer!

En de primeur met de reacties :)

Het gaat jullie goed; tot de 22e mei in Peking!!!

Groetjes en liefs, Gerwin en Ellen

• 19 Maart 2009 - 09:37

Herman:

He Cees en Jantine,
    Wat een mooi verhaal en een mooi voorbeeld over hoe wij over 1 1/2 jaar het graag zouden willen doen!!
    Blijven genieten,
    Groetjes,
    Herman

• 19 Maart 2009 - 09:41

Jikke:

Wat zijn jullie heerlijk avontuurlijk! Klinkt goed, zeg!

• 19 Maart 2009 - 09:45

Arnold En Janneke:

Weer een leuk verhaal,jullie's billen hebben wel een kleurtje gekregen zo te lezen.

Groetjes Arnold en Janneke

• 19 Maart 2009 - 10:12

Pa En Ma Slinger:

Wat een avontuur weer, leuk om te lezen enweer voorzien van prachtige foto's.
    Groetjes pap en mam

• 19 Maart 2009 - 10:57

Sofie:

Leuk om te horen dat jullie nog steeds zo genieten. Laos vond ik ook een prachtig land. Hier alles prima, boekjes komen maandag.. spannend dus. Ik heb met Bilbo de voorkant gemaakt en is mooi geworden. Stuur maar even het adres van je ouders en dan zal ik een boekje opsturen.
    Veel plezier nog daar.
    Liefs, Sofie

• 19 Maart 2009 - 13:04

Thailand Equipe!:

Hey Cees en Jantine!

Wat een mooi verhaal en we hebben echt gevouwen gelegen om het triomfantelijke gezicht van Jantine achter het stuur van de motor!
    Hahahahaha!

Tot over 4 weken in Kho Chang!

Groetjes, Elco, Petra, Sophie en Jort

• 19 Maart 2009 - 15:36

M&M:

Weer een mooi verhaal met prachtige foto's erbij! Dat moet wel een uitdaging zijn geweest op de motor!
    Goed om te zien dat je 30e verjaardag niet onopgemerkt voorbij is gegaan, Cees!

Weer veel groetjes vanuit een zonnig Nederland,

Marco, Mariska en Sophie

• 19 Maart 2009 - 17:11

Pa Slinger:

Misschien is die koe een flakkeese buffel en zo te zien ook nog stamboek. Groetjes pap

• 19 Maart 2009 - 19:02

Pa En Ma Kom:

Andermaal een enerverend verhaal van jullie verblijf in Cambodja. De indrukken zijn overweldigend voor ons maar zeker voor jullie. Ook de foto's en vidio's zijn aangrijpend en spreken voor zich. Het geheel geeft ons aan het thuisfront een goed overzicht. Op naar de volgende plaats om weer wat hand en span diensten te verrichten. We wachten in spanning af op de volgende berichtgeving. Groetjes pa en ma

• 20 Maart 2009 - 08:01

Jelma En Adriaan:

Ha broer en zus, wat een mooie verhalen en foto's; helemaal goed. Staat je trouwens lekker strak dat nieuwe NTVV shirt afgetopt met een Beckham look-a-like hairdressing.. :-)

Wij vertrekken morgen weer naar NL vanuit dit baie baie mooie Zuid Afrika. De leeuw is gespot!!

Kus,

J&A

• 20 Maart 2009 - 15:07

Larisa:

Hallo Cees en Jantine,

Ik blijf jullie ook nog een beetje volgen hoor. Vind het super om te lezen en te zien dat jullie een geweldige tijd hebben.

Bij de UM gaat nog alles zijn gangetje. Bianca heeft hulp erbij gekregen. Er is iemand voor 0,5 fte aangesteld binnen de EC.

Groetjes van ons allemaal,

Liefs Larisa

• 04 April 2009 - 17:57

Anneke En Co.:

Lieve mensen,
    Wat een genot om weer van jullie te mogen lezen en zien!! Heel toevallig was ik van de week onze volgende reisbestemming met iemand aan het bespreken: Siem Reap (weet sjoerd nog niet....hij is in NL as we speak). We zullen netjes eerst dit afrikaanse avontuur afmaken hoor! Heel veel liefs van ons allemaal, we missen jullie, A, S, AS, P en EL xxx