Deel twee van de trip... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu Deel twee van de trip... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu

Deel twee van de trip...

Door: Cees en Jantine

Blijf op de hoogte en volg cees en jantine

11 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een feestelijk, internationaal ingevuld afscheid met Nederlandse pannenkoeken en Javaanse dansen verlieten we Pakem. Met pijn in ons hart, maar ook opgetogen over deel twee van ons avontuur. Het reizen gaat beginnen.
Op het vliegveld van Yogya werden we uitgezwaaid door Lestari, Dwi en de kleintjes die nog nooit een vliegtuig van dichtbij hadden gezien. Het was nog een mooi uurtje samen.
Na een paar uurtjes schaak - we zijn nog steeds aan elkaar gewaagd - in het luchtruim boven Indonesie en Maleisie, landden we in KL. We eindigden in remise... Terug van weggeweest in deze metropool. We wisten nu goed de weg en we hebben vooral lekker allerlei westerse geneugten bijgetankt: cappocino, bioscoop, broodjes enz. Heerlijk. Na die maanden Indonesie merk je eigenlijk pas het verschil tussen deze twee landen. Maleisie is zoveel schoner, rijker en beter georganiseerd. Eigenlijk wel weer even lekker.
We besloten in KL te blijven voor oud en nieuw. Veel Chinezen daar, dus veel vuurwerk dachten we. Precies vijf minuten duurde het. Klokslag twaalf uur ging het grootste en meest oorverdovende vuurwerk dat we ooit hebben gezien van start. Tienduizend anderen en de Petronas Towers op de achtergrond maakten het speciale moment compleet. Samen met een Deens en Oostenrijks stel (ja ja, internationale burgerlijkheid) ging 2009 voor ons van start.

De volgende dag vertrokken we naar Taman Negara. Met een kleine 150 miljoen jaar het oudste onaangetaste regenwoud op aarde. En een populaire boomtoppenhangbrug die we - ondanks onze hoogtevrees - graag wilden bezoeken. Drie uur lang voeren we op een modderige en snel stromende rivier de jungle in. Schitterende vogels, een grote slang in schoolslag en een aap zagen ons langskomen. Het was echt een mooie tocht. Maar... het regende. Nu had de boot een afdakje dus dat was het probleem niet zo. En het was tenslotte regenwoud. Maar het bleek de afgelopen dagen echt heel, heel veel geregend te hebben. Dit bood ons uitzonderlijk zeldzame uitzichten van enorme woudreuzen die voorbij dreven. En die wij dan moesten ontwijken. Volgens de locals hadden we geluk dat we dit konden zien. Wij dachten daar iets anders over. De boomtoppentocht bleek vanwege de gevaarlijke weersomstandigheden dicht te zijn... Helaas. Dan maar plan B: slapen in een junglehut om van daar nachtdieren te kunnen zien (en voor de spanning...). Ook dicht, de trails ernaartoe waren onbegaanbaar. Ondanks deze beperkingen hebben we een tocht kunnen maken met prachtige uitzichten over mysterieus mistig woud, die samen met de boottocht er naartoe de hele trip zeker de moeite waard maakte; een echte regenwoud-in-regentijd ervaring!
Onze volgende Maleisische highlight zijn de Cameron Highlands. Een gebied bekend om de aardbeien, thee en scones. We hebben gewandeld over de uitgestrekte theeplantages die liggen op glooiende heuvels tussen de jungle. Heerlijk om dan na de wandeling tussen alle theestruiken een lokaal kopje thee te combineren met scones en aardbeien jam!
Inmiddels zijn we op onze laatste Maleisische bestemming; het eiland Penang. We verblijven er in de tweede grootste stad van Maleisie; Georgetown. Het is een multi-culti stad met onder andere een little India en china town, zodat we afvast een voorproefje kunnen nemen op eventuele volgende bestemmingen. Op dat punt zijn we dan ook nu weer; plannen maken voor de komende tijd. Thailand heeft de visum regels wat aangescherpt, dus dat maakt het wat lastiger. Maar voorlopig zijn de plannen om na twee weekjes Thailand, Birma te gaan ontdekken. We verwachten er een paar stappen terug te moeten doen in ontwikkeling en tijd en er verder ontzettend veel tempels en uitgestrekt regenwoud te kunnen gaan zien!

Liefs
C&J

• 11 Januari 2009 - 09:56

Marije:

Wat een heerlijke berichten weer! Hoop dat we telefonisch kunnen contacten om weer eens bij te praten, maar ik ben dit weekend slecht bereikbaar door de schaatskoorts. Misschien werk ik woensdag thuis. Ik mail dat dinsdag nog. Blijf genieten! Tot bels!

• 11 Januari 2009 - 10:18

Tjeerd:

Een nieuw avontuur. Succes. Nb. Als grote vogels en slangen een naam hebben, dan mag je dit meenemen in je verhaal.

• 11 Januari 2009 - 10:51

Herman:

Klinkt weer schitterend hoor! Geniet van al het moois en probeer zoveel mogelijk ervaringen op jullie 'harde schijf' op te slaan!!
    Groetjes!!

• 11 Januari 2009 - 17:01

Pa En Ma Slinger:

We hebben toch vandaag je bericht nog kunnen lezen en de foto's kunnen bekijken want ineens deed de telefoon het weer en hebben we dus ook weer internet. Mooie foto's, we hoeven ons niet af te vragen of julie genieten, dat straalt er vanaf. Cees je haar groeit nog niet hard. Veel plezier in Thailand.Groetjes pap en mam

• 12 Januari 2009 - 08:59

Bianca:

Mmmm overheerlijke scones met aardbeien...!!! ;)

• 12 Januari 2009 - 13:59

Pa En Ma Kom:

Wat is het bijzonder om over een grote afstand via dit medium met elkaar contact te houden. Het reisverslag mag er weer zijn en laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Bijzonder is dat de verwoording zo direct tot de verbeelding spreekt. Het geeft de indruk van zeer nabij te zijn ondanks de afstand. Van harte veel culturele ervaringen en gezondheid op deze tweede trip in het programma.

• 12 Januari 2009 - 20:16

Rene:

Prachtig al die foto's van de natuur. Zo te lezen is het er ook prachtig. Wat een indrukken doe je op op zo'n reis.

Groetjes en veel reisplezier verder. Succes met alles!

• 13 Januari 2009 - 19:38

Marco En Mariska:

Wat een mooi verhaal weer, wederom zien we groen van jaloezie... En ook mooie foto's erbij! We moesten wel even goed kijken wie die kortharige tussen de theeplanten was ;-). Vandaag trouwens jullie kaart ontvangen, leuk!!! 2009 wordt idd voor ons allen een bijzonder jaar. Sophie kan niet wachten tot ze jullie in levende lijve gaat ontmoeten! Blijf genieten! -xxx-

• 13 Januari 2009 - 23:20

Renate & Daan:

Het klinkt als een heerlijke tijd die jullie beleven. Leuk om jullie verhalen te lezen en foto-s te bekijken. Bijzondere ervaringen. Veel plezier in Birma en alle goeds voor 2009.

• 14 Januari 2009 - 16:28

Hanneke:

gelukkig nieuwjaar en de beste wensen daar!!

mooie foto's, leuk verhaal!
    zag nu pas de video's op de site, erg leuk!!

geniet nog even van het westerse in KL en Birma moet heel bijzonder zijn!!

benieuwd naar het volgende verhaal.

moet jullie ook een beetje jaloers maken: hier hebben we afg weekend en vorige week ijspret gehad met mooie toertochten op de schaats!

liefs

• 17 Januari 2009 - 19:57

Gerwin En Ellen:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Fijn om te lezen dat jullie genieten! De foto's zijn ook heel gaaf!
    We herkennen ook veel...Wij waren 5 jaar terug ook daar! We zijn druk aan het orienteren voor onze China trip. We hebben enorm veel zin in een een meet&greet (& kiss).

Veel liefs vanaf de Pluvier,

Gerwin en Ellen