“En waar gaat ons geld nou eigenlijk naar toe?” - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu “En waar gaat ons geld nou eigenlijk naar toe?” - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu

“En waar gaat ons geld nou eigenlijk naar toe?”

Door: Cees en Jantine

Blijf op de hoogte en volg cees en jantine

19 December 2008 | Indonesië, Batavia

zullen jullie denken...Na alle mooie verhalen over dolfijnen, palmbomen en witte koeien willen jullie natuurlijk ook wel weten waar al het geld dat jullie hebben gedoneerd naar toe gaat.

Dus bij deze een overzichtje van inkomsten en uitgaven, voor de echte boekhouders onder jullie:

Ik zal beginnen met de voor ons echt ongelooflijke eindstand: 5737 euro!!! We willen iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd namens de kinderen van Aulia hier voor bedanken!!!

In de tijd dat we hier zijn geweest hebben we 293 euro uitgegeven aan vuilnisbakken, verf en een koelkast. We zijn begonnen hier een nieuw hygienischer afvalsysteem in te voeren. Verder hebben we de keuken van het leer-guest-house geverfd en en koelkast gekocht voor dit huis.

De 5444 euro die nu nog over is zullen we op 1 januari overmaken naar Wilde Ganzen, zij zullen nog 70% toevoegen zodat de eindstand komt op: 9255 euro!!!

Dit bedrag zal worden gebruikt om een educatiecentrum te bouwen. Momenteel staan er hier 5 huizen, waarvan eentje wordt gebruikt als kantoor en educatiecentrum. Begin 2009 zal worden begonnen met de bouw van het nieuwe educatiecentrum, waarin onder andere een bibliotheek, naaischool, computercentrum en het kantoor zullen worden gevestigd. We hopen dat de kinderen door de verbeterde educatiemogelijkheden een beter toekomstperspectief zullen krijgen. En het huis waar nu het kantoor is gevestigd kan worden gebruikt om meer kinderen op te kunnen vangen!

***

Dat was het dan, onze tijd hier zit er op. Op 27 december vliegen we naar Kuala Lumpur, Maleisie, om vanaf daar Zuid Oost Azie verder te gaan ontdekken. We hebben al veel zin in dit avontuur, maar het zal ook pijn doen de kinderen hier achter te laten. Het zijn inmiddels toch ook een beetje onze kinderen. We hopen dat we ze met onze extra aandacht en lesjes computeren en Engels wat verder hebben geholpen. Ook de ‘moeders’ zullen we missen, ze zorgen niet alleen goed voor de kinderen hier, ze hebben ook ons in de watten gelegd! We hopen dat de Opvoeding & Communicatie cursus die we de laatste weken hebben gegeven hun moeilijke maar essentiele taak wat kan vergemakkelijken. Hoewel we weten dat onze bijdrage beperkt is, kunnen we wel zeggen dat we hier zelf heel veel geleerd hebben en blij zijn dat we deze stap hebben gezet!

Onze laatste week hier gaan we nog even proberen extra te genieten van de kinderen. Er staat nog een leuk kerstfeest inclusief kerstspel door de kids voor de deur! Dat brengt ons dan ook bij de afsluiting van dit bericht; We wensen jullie allemaal gezellige, koude kerstdagen toe en we wensen jullie een gezond en liefdevol 2009 toe waarin je je dromen waar kunt maken!!!

-x- Cees en Jantine

PS. Als er nog vragen zijn m.b.t. financiele afhandeling van dit project of over een eventuele structurele steun aan de kinderen van Aulia horen we dat graag. Voor extra informatie kun je ook eens kijken op www.stichtinglestari.nl.

• 19 December 2008 - 08:35

Pa En Ma Slinger:

Het is echt een gigantisch bedrag dat jullie ingezameld hebben. Fijn te weten dat deze bijdrage echt op de plek van bestemming komt. Geniet van het vervolg van jullie reis, en eveneens fijne feestdagen gewenst, we spreken elkaar die dagen nog wel. Groetjes Pap en Mam

• 19 December 2008 - 08:54

Eric Van Breda:

Bewondering voor jullie actie. Waren er maar meer van jullie "soort" op onze "aardbol".
    Geniet nog even van de kinderen.
    Zalige kerst en goede reis
    XXX

• 19 December 2008 - 08:59

Janneke:

Jullie ook fijne feestdagen toegewenst!!! Wij gaan vanavond met zijn allen nog lekker uit eten voor de vakantie.
    Zonder Katarina :-(

Liefs van roomies 2.302

• 19 December 2008 - 09:10

Bianca:

Waw, super om te horen dat die 24h tennissen zoveel mensen gelukkig maakt!!
    Hele fijne, warme feestdagen voor jullie en alle goeds voor 2009!!! A bientot! Biz
    Ps Waar zijn je krullen Cees? ;)

• 19 December 2008 - 09:21

Pa En Ma Kom:

We zijn er stil van, een prachtig bedrag en zeker met de wetenschap welk doel jullie er mee kunnen bewerkstelligen. Van harte wensen we jullie de laatste dagen in Pakem alle goeds toe. Zeker ook voor de kinderen waarvoor jullie dit allemaal hebben ondernomen. Ook van onze kant wensen wij jullie gezegende kerstdagen, we bellen nog.
    Met een hartelijke groet.
    Hebben jullie nog vertrouwen in boekhouders?

• 19 December 2008 - 15:04

Audrey & Cees:

Hey Jantine & Cees,

Jullie verhalen zijn bijzonder en hartverwarmend om te lezen! Voordat jullie gingen, waren wij er van overtuigd dat jullie veel konden betekenen voor de kinderen daar en dat het geld door jullie ingezameld goed terecht zou komen. Geniet van het vervolg van jullie reis en wij genieten verder van jullie verhalen! Fijne feestdagen en een knallend 2009 gewenst!
    x Au3 & Cees

• 19 December 2008 - 16:33

Leon:

Wat goed dat jullie samen met Wilde Ganzen zo'n goed doel hebben gevonden voor jullie geld.
    Heel veel plezier nog met de kids, het zal raar zijn om ze straks weer achter te laten. Maar met waarschijnlijk een hoop nieuw geleerde dingen, jullie kennende.
    Veel plezier in Maleisie!!
    Groet uit wat druilerig NL.

• 19 December 2008 - 21:34

Rene:

Wat een schitterend eindbedrag. Heel erg mooi dat jullie dit hebben mogen doen.
    Het zou zeker erg mooi zijn als door jdit bedrag de doelstellingen via de wildeganzen kunnen worden gerealiseerd.
    We wensen jullie dan ook gezegende kerstdagen toe en nog al het goede bij de verdere reis.

• 19 December 2008 - 23:42

Marleen & Tim:

Wow!
    Wat hebben jullie een groot bedrag weten te verzamelen. Mensen hebben er echt in geloofd! Super dat jullie het op deze manier uitgedragen hebben.
    Wij zijn trots op jullie bezigheden in Pakem, maar ook weer benieuwd naar jullie avonturen in Zuid Oost Azie.

Hele fijne feestdagen samen in warm Indonesie en een mooi begin van het nieuwe jaar, ver overzees.

Ik mis onze dates,

Liefs Tim & Leen

• 23 December 2008 - 17:06

M&M:

Hé lieverds,

Wat een ontzettend mooi bedrag! Hopelijk worden de bouwplannen snel werkelijkheid! Voor nu wensen we jullie fijne kerstdagen en een heel mooi 2009! Maar dat moet met zo'n start in KL zeker lukken!

Veel liefs, Marco en Mariska
    En een dikke knuffel van Sophie

• 23 December 2008 - 21:03

Ron:

Was weer een leuk berichtje,dus jullie gaan Indonesie verlaten, jammer ik zal jullie dan niet treffen in februari of maart
    Ik zie jullie verslag van Maleisie wel komen.

Hierbij wensen Jolanda en ik, Ron een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar

• 24 December 2008 - 11:45

Ellen Sesink:

Heerlijk om al die verhalen te lezen. Julie hebben daar echt supergoed werk gedaan.
    Geniet nog van de rest van de reis. In ieder geval hele fijne feestdagen en een geweldig 2009.

Groetjes Ellen en Thijs

• 25 December 2008 - 11:39

Jan:

Bedankt voor alle mooie verhalen. Zo hebben we toch vanuit onze luie stoel een beetje kunnen meereizen.Fijne feestdagen en nog een leuke vakantie verder..

• 25 December 2008 - 13:16

Daan Van Oppen:

Hey Cees en Jantine,

benieuwd naar jullie verhalen uit Maleisie. Op het ghc houden we ons nog steeds bezig met onderwijstijd, taakbeleid, waarneming en fieten (nu moutainbiken zelfs felix )en muziek maken. Ook de bandjes worden in binnen- en buitenland bezocht. Alleen het kwissen is er de laatste maanden bijin geschoten. fijnt jaarwisseling en tot 2009.

• 27 December 2008 - 09:33

Ellen,Gerard, Audrey:

veel succes met pannenkoeken bakken en gelukkig nieuwjaar alvast!
    groetjes en xxx van audrey