Gastschrijvers: Genieten op z'n Chinees... - Reisverslag uit Beijing, China van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu Gastschrijvers: Genieten op z'n Chinees... - Reisverslag uit Beijing, China van cees en jantine kom-slinger - WaarBenJij.nu

Gastschrijvers: Genieten op z'n Chinees...

Door: Ellen en Gerwin

Blijf op de hoogte en volg cees en jantine

27 Mei 2009 | China, Beijing

Het is 27 mei 2009, we zijn in Beijing, onze eerste vijf dagen China zijn een feit. We begeven ons als witte reuzen tussen grote aantallen veel kleinere Chinezen. De sfeer is gemoedelijk, al is 'De Chinees' zeer direct en weet in geval zijn kennis van de Engelse taal niet toereikend is 'De Toerist' het best met duwen en trekken in de juiste richting te bewegen.

Onze eerste ontmoeting met Cees en Jantine was als vanouds... zelfs nadat we elkaar negen maanden niet hebben gezien! Binnen vijf minuten is het alsof er niets is veranderd en we elkaar gisteren nog uitgebreid hebben ontmoet.

De afgelopen dagen hebben we met z'n vieren uitgebreid de stad ontdekt. Enkele highlights van onze ontdekkingstocht zijn het fietsen in Beijing, dat qua drukte vergelijkbaar is met de A12 op dinsdagmorgen! Ook het Olympisch park is de moeite van het bezoek meer dan waard. The watercube (het Olympisch zwembad), het vogelnest zijn indrukwekkende herinneringen aan de Olympische Spelen van 2008.

Gisteren hebben we een fijne wandeling gemaakt over de Chineese muur. Een enorm bouwwerk dat als een willekeurig gedrapeerd lint door het onherbergzame landschap lijkt neergelegd. Onze bovenbenen herinneren ons ook vandaag nog aan dat er geen strekkende meter van The Great Wall waterpas ligt. We hebben hier ook nog een filmpje van gemaakt dat je op deze site kunt vinden.

Vanavond zullen onze wegen weer scheiden en vervolgen wij onze weg per slaaptrein naar Xi'an. Het is echt genieten in dit enorme land. Cees en Jantine; wij hebben genoten van de afgelopen week en de leuke tijd samen, XzheXzhe!

• 27 Mei 2009 - 05:37

Elco:

Wat super een stukje China te zien en om te horen hoe leuk het was met z'n viertjes.
    Jammer van de oude kaas natuurlijk.....
    Istanbul weer een kans!

• 27 Mei 2009 - 08:59

Pa En Ma Slinger:

Fijn dat jullie zo genoten hebben met z'n vieren.Mooie foto's en leuke video's. Cees en Jantine we zien elkaar snel, goede reis naar Istanbul. Groetjes mam en tot volgende week xx(ook de groeten van pap)

• 27 Mei 2009 - 10:27

M&M:

Hé genieters, fijn dat we ook even mee kunnen genieten van jullie 4-tjes in China! We hadden er graag bijgeweest... Geniet van de laatste uurtjes samen en daarna ieder weer voor zich!

Liefs uit Nieuwerkerk a/d IJssel,
    Marco, Mariska en een -x- van Sophie

• 27 Mei 2009 - 11:15

Pa En Ma Kom:

Andermaal een verhaal en overzicht van jullie verblijf in China. De ontmoeting met Ellen en Gerwin heeft jullie zichtbaar goed gedaan. Ook wij hopen op een spoedige ontmoeting in Istanbul en verblijf. Goede reis en tot spoedig ziens.

• 31 Mei 2009 - 21:02

Jelma En Adriaan:

FC de genieters op zn best!! Erg leuk!

All the best!

J&A

• 02 Juni 2009 - 19:51

Jaap En Jany:

Leuk dat jully Cees zijn ouders en Jantine haar moeder ontmoeten in Istanbul Groetjes J&J